fredag 22 mars 2013

Svensk fågel stämma

Idag befinner jag mig på Svensk fågels stämma. Här samlas vi, uppfödare och representanter för olika företag som jobbar med och för kycklingbranchen. På förmiddagen har olika grupper möte och efter lunch startar själva stämman. Själv sitter jag på uppfödarmöte, här diskuteras olika frågor som berör och intresserar. Det är bra att kunna utbyta erfarenheter, att träffas och umgås. Som kycklingbonde, eller som bonde rätt och slätt, är mycket jobb ensamarbete, vi har inte så många kollegor att samtala med dagligen. Därför är det extra viktigt att närvara och delta på den här och liknande arrangemang. Här är vår chans att både påverka och få insikt i vad som händer.
Jag tror det är första gången jag åker iväg på resa, utan att ha med mig sportkläder. Jag brukar alltid passa på att träna, på gym eller ta en löprunda, med eftersom förkylningen vägrar ge med sig, bestämde jag mig för att inte utmana min svaga karaktär, jag ska helt enkelt inte ha möjligheten att springa, den här gången ska jag bli frisk först. Däremot är baddräkten med, och om mötet inte drar ut på tiden kanske jag hinner med ett dopp i den uppvärmda poolen innan middagen. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar