fredag 12 april 2013

Empiriska studier


När jag tränade igår kväll kunde jag konstatera att mina Empiriska studier oftast får slutsatser med ”inte” i. I det här fallet konstaterade jag, att man inte ska ha ett pass dressyrträning på Vackra Svarten, min nya Pålle, och därefter ta en löprunda. I alla fall inte om dressyrpasset resulterat i ridsår, och löpningen resulterar i svett.. Svett i ridsår svider. Jag lyckades i alla fall avverka 400 meters intervaller, 10 st., och springa sammanlagt drygt 7 kilometer, med det är jag hyfsat nöjd. Jag måste däremot få upp tempot. Nu ljusnar träningsmöjligheten, inom LRF:s  lokalavdelning ska vi sätta igång med löpträning. I vår avdelning har vi tur, där finns en man som tävlar i veteran SM, han ska hålla i piskan, både för otränade och lite mer tränade. Det ser jag fram emot. Jag har redan fått bakläxa, mina intervaller måste bli längre, och snabbare… Jag ska börja med 1000 meters intervaller, med 2,5 minuters jogging emellan, helst i ett tempo på 5 min per kilometer. Jösses, det kommer aldrig fungera! Jag är nöjd om jag håller ett tempo på 6 minuter/kilometer.  Och sedan är det meningen att intervallens längd ska öka till 3600 meter, undra om jag ska börja med frimärkssamling istället.

 I alla fall kommer vi i Svensk Fågels regi delta i en del lopp, det ska bli kul.  Vi springer i knallgula tröjor, så det kommer inte bli alltför svårt att se oss.

Men  (som Ulrika sa) var tog våren vägen? Jag har sett fram emot grillad kyckling nu till kvällen, nu dalar det ner snö, jag får hitta på något annat. Undrar vad de goa grannarna gör, kanske dags för en ny kupp, jag har råvarorna, de lagar maten.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar