onsdag 3 april 2013

Ingen lust att träna


Ibland är det inte skoj att träna. Ibland har man VEREKLIGEN ingen som helst lust att träna. Om man då ändå ger sig ut så kan det kännas bra, när man väl kommit igång. Igår var det ingen sådan dag. Jag hade planerat att ta ett långpass, ca 12 km var tanken. Det slutade med 9 km, och jag gick vissa stycken av vägen. Dels för att det ringde hela tiden (telefonen är den bra ursäkt, (självklart måste man svara, att vara kycklingbonde innebär ju att alltid vara beredd på att det kan vara ett larm!) dels för att det bara gick så förbaskat tungt! Nåväl, jag tog mig runt, med Lilla Pålle i släptåg, eller som draghjälp vissa stycken. Och vad lärde jag mig av det här? Jag har tränat för lite, med för låg intensitet, och en del dagar är tyngre än andra. Idag red jag ut i skogen, och tog en lång promenad med hundarna, i morgon blir det löpning, utan Pålle, och då ska jag göra bättre ifrån mig… Hoppas jag…  

I övrig har dagen till stor del bestått av skrivbordsarbete. Tänk vad mycket tid som ändå läggs ner för all dokumentation. Efter avslutad omgång ska alla siffror in i ett kontrollprogram. Det är som det mesta annat, på gott och ont. Bra, eftersom uppföljning är nödvändig, och eftersom det nu går att få fram statistik som gäller fler företag, anonyma för alla utom det egna företaget, men det ger ändå en möjlighet till jämförelse. Men dåligt, eftersom det tar så mycket tid. Imorgon ska det avslutas för den gångna kullen, och resultaten gås igenom. Det är kanske extra viktigt för oss, som gör eget foder. Det ger oss en fingervisning på hur bra vi har lyckats med fodret, även om fodret bara är en parameter bland många andra.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar