fredag 19 april 2013

Nytt?


Nu ökar konkurrensen från vårt grannland Danmark. Det jag inte kan förstå är att det här redan finns, fast i mina ögon bättre, och till samma pris.
Jag som föder upp lamm är medlem i Svenska Livdjur och Service, får ett medlemsblad där jag läste följande:
 70 uppfödare från Jylland ska förse företaget med kyckling.

 

I samma veva får jag ett reklamblad, där vi tydligt kan se att, i det här fallet Torsåsen, HAR exakt det som HKScan nu ska satsa på, men med svensk kyckling.
 
 Priset är det samma (utanrabatt). Det som skiljer, förutom ursprungsland, och därmed andra regler för uppfödningen, är att den svenska kycklingen inte är förpackad med skinpack, och därmed inte har den förlängda hållbarhet som den här nya produkten sägs ha. Jag vet inte jag, finns verkligen det här behovet? Hur långt fram i tiden planerar vi vår matlagning? För egen del, inte flera veckor i förväg, så här blir det fortsatt svenskt.

Igår var jag på häst”clinic”

Andreas Helgstrand med meriter som OS-brons, VM-brons och VM silver i dressyr kom och berättade om hur han tränade hästar, från unga hästar till mer skolade. Två av hästarna red han själv, och oj vad det är intressant att se en mästare i aktion. S och jag åkte därifrån med många idéer, och nu, nu ska här ridas! Vackra svarten,  du vet inte vad Matte har lärt sig!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar