torsdag 25 april 2013

Sen blogg


Idag har jag fått bassning, det har dröjt för många dagar sedan senaste blogginlägget! Jag väljer att ta det som en komplimang, det är en möjlighet man har, att tolka som man vill! Tack Vännen för komplimangen!

När det inte kommer några inlägg kommer kan det bero på två saker (eller fler, men i första hand två) antingen har jag för mycket att göra, eller för lite. Oftast, eller nästan jämt tillhör jag kategorin som har för mycket att göra, nu var det min egen bokföring som måste in till revisorn, och, precis som de senaste åren förbannade jag mig själv för att jag inte gjort detta tidigare! Men vänta bara, till nästa år DÅ…… Det bästa med att vara sen med bokslutet, är att jag får mycket kontakt med min Värmländska vän.. Eller jag tycket det är bra, och han svarar fortfarande när jag ringer. I år förvarnade jag honom om att nu, nu kommer jag ringa dig, många gånger. Han är utrustad med en ängels tålamod, och en fantastisk förmåga att förklara, vad vore världen utan vänner?

Dessutom går min löpning urdåligt. Sedan våren har gjort det möjligt att springa ute, har min träning blivit sämre och sämre. Nu har jag fått coach hjälp, jag måste pressa mig själv (jag vet!) och springa längre intervaller. Läxan blir 1000 meters intervaller i en hastighet av 13 km/h, med 7 min jogging emellan, och milen på terrängspåret. Det känns i alla fall bra att ha fått experthjälp, i alla fall innan jag provat på läxan..

Däremot går ridningen strålande! Idag red jag Svarten i ridhuset, och han var SÅ duktig. Ibland är han skänkeldöv, men inte idag. Han gjorde det jag bad om, efter bästa förmåga och utan större protester. När vi kom till stallet visade han med önskvärd tydlighet att minst en morot var han värd. Jag var så där härligt glad när jag åkte hem,

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar