onsdag 17 juli 2013

31 dagar kvar


Sommaren är här. Solen skiner, gräset är grönt, än så länge. Valparna har börjat flytta hemifrån, det känns både bra och sorgligt. Bra för att jag får mer tid för de som är kvar och jag har hittills lyckan att ha bra valpköpare. Sorgligt är det oavsett, man får stålsätta sig och tänka krasst. Men om dygnet hade fler timmar skulle jag behålla allihop! De är underbara.

Igår åkte Olle till sitt nya hem. Han flyttade till Sundsvall, till en erfaren hundförare, med fler hundar sedan tidigare. Ailo flyttade långt norrut, han ska valla renar när han blir stor. Bosse flyttade till nytt hundhem, Matte är redan så kär att hälften vore nog. Den hunden kommer aldrig sakna något. Jag lovade Husse i familjen ångertid, ett totalt ofarligt löfte, det ska nog mycket till innan den hunden flyttar igen! Precis som det ska vara.
Ibland lägger jag in bilder på matvaror, här kommer en på hundmat.
 
Bondens kommentar var: Nu är kycklingen på tok för billig. Jag är inte säker på att Bosses Matte gör samma reflektion. Visst ska även vovven få smaka godsaker?

 Nu är det 31 dagar kvar till Midnattsloppet. Svensk fågel ska ställa upp med ett gäng kycklingbönder, både på banan och i hejarklacksledet. Lite orolig är jag, som utnämnd slavdrivare, skadorna börjar göra sig påminda, en del snubblar över rötter andra kommer med mer eller mindre genomtänkta ursäkter till varför träningen uteblivit. Många ägnar träningstiden i kycklingstallar eller på åkrarna letande efter det förhatliga ogräset flyghavre. Jag försöker förtvivlat komma ikapp skrivbordarbetet, men nu skymtar faktiskt skribordsytan, det finns hopp om att jag lyckas. Och som vanligt svär jag på att aldrig komma efter igen. Vi får väl se om jag lyckas den här gången.
Dagens träning förväntas bestå av intervaller, hoppas luften harblivit lite svalare till kvällen, det brukar bli svettigt ändå.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar