fredag 5 juli 2013

Intervall 1

100 inlägg har gjorts på Bloggen, det borde firas på något sätt! :-)


Jag hann med intervall passet igår! Men det var på håret, jag avslutade vid halv 10 på kvällen, det blev en sen middag, men jag lade mig till sängs glad och nöjd med min insats, om än lite full i skratt. Jag hade programmerat in intervallpasset i min pulsklocka, det var inte lätt, men jag lyckades. Passets första två km inga problem, men varför kom inte signalen att jag skulle byta fas och intensitet??? Och efter mer än halva passet kom jag på det, jag hade lagt in passet, men startat klockan på löpning, inte på pass! Bra jobbat Anita; eller?

Så här skulle passet ha sett ut, om någon känner sig manad att prova:

Uppvärmning 2 km i lugnt tempo.

3*80m snabbt, med 80 m gång/jogg emellan

3*5 min i 5:00-5:20 tempo, 2 min vila emellan

1*3min i 5;55-5:05fart

Styrketräning 20 min

2 km nedvarvning i lugnt tempo.

Och även denna gång skippade jag styrketräningen, förstår ni hur mycket styrketräning jag kommer ha tillgodo? J

Idag väntar, förutom tröskelträningen, skrivbordarbete, och mata bin. Jodå, vi har bin. Med fröodling, framför allt vitklöver fröodling behövs bin, och dessa behöver då och då matas. Det är ett himla jobb vill jag lova, socker och vatten ska blandas i lika delar, vilket går lättare om vattnet är varm. Så jag värmer vatten, blandar sockerlösning, och transporterar på cykel. När bina är mätta och glada är jag söt(ad), men känner mig mest sur.

1 kommentar :