torsdag 25 juli 2013

Mer värme

Nu är det mer än  lovligt varmt. Fläktarna i stallarna går för fullt, och idag har kycklingarna fått duscha kallt, för att kyla ner dom lite. Eller, riktigt så går det inte till, däremot dysar vi in kallt vatten i stallarna, som bildar ett moln av svalka över kycklingarna. Nu kan vi inte lämna gården mer än någon halvtimme i taget, någon måste passa djuren hela tiden. Så ja, trots att jag njuter av sommaren vore det skönt med lite moln och regn. Motionen av Svarten får vänta till temperaturen sjunkit något, inte så mycket för värmen som för de bitska flygfält som blodtörstigt ger sig på både häst och ryttare. På kvällen är det däremot härligt att ge sig ut, galoppera på lummiga skogsvägar, jag säger det återigen, Sverige ÄR fantastiskt. Vad som saknas i år, i alla fall i våra trakter är Herr kantarell, han lyser med sin frånvaro. Några torra exemplar har jag sett, men inga som gjort det värt besväret att ge sig ut för att leta flera.  I morgon väntar veckans långdistanspass, jag ska försöka mig på 14 km, och hinner jag inte i morgon kommer en ny chans dagen därpå!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar