torsdag 18 juli 2013

Sommarbete

Fåren har fått nytt bete. glada och nöjda får, och glada och nöjda hundar. Betesmarken som fåren har flyttat till är en härlig hage med massor av blommor.Det vimlar av orkidee, och stora fina björkar växer med ojämna mellanrum. Dessa björkar gör dubbel nytta, dels ger de skugga till orkidéerna (orkidéer vill gärna ha lite skugga) och dels ger dom skugga åt fåren, som ofta vilar där när solen står som högst. Dessutom är de perfekta riktmärken och rundningspinnar när jag ska träna hundarna. Den här får flytten var det första gången som Busa fick vara med och jobba. Visserligen mest som stoppkloss, men det skötte hon med bravur Jag var tvungen att vänta med flytten tills den värsta värmen lagt sig, vilket innebar att jag inte hann med att löpträna. Att springa vid  niotiden på kvällen fungerar inte för mig, det tar ett par timmar att varva ner. I tron om att jag skulle orka upp i morse tog jag det hela med ro, Klockan sattes på larm till halv fem, men vid den tiden i morse kunde jag inte se någon anledning att ge mig ut och springa, det fick bli senare, när salmonellaproverna var tagna och all djur fått mat och... Nu sitter jag i bilen på väg till Skåne för att kontrollera hur långt gånget grödorna är och undrar hur i hela friden dagar jag ska få till veckans träning! Sensmoralen får bli, skjut inte upp det du kan göra i dag till morgondagen! 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar