måndag 12 augusti 2013

Crock-pot

Jag har hittat den! Min Crock-pot. Och som jag fick leta! Nu ska jag bara leta fram lite recept, sedan ni, sedan är min lycka gjord, för det står det i reklamen! :-)

Kycklinghusen på gården står tomma, jag njuter av att inte behöva gå en sista kvällstur, när man just somnat till. Snart kommer det nya kycklingar och då är det samma pass igen. Nu är det mest pass på tröskförare, väderprognoser och spannmålspriser. Som om det skulle hjälpa att titta på vare sig det ena eller det andra. Konstateras kan att priserna är nere på en skamlig nivå. Hur ska någon kunna producera livsmedel när det inte betalas för detsamma?

I helgen ska vi springa nattlopp, förhoppningsvis kommer 20 gula tröjor synas i alla fall före och efter loppet. Under loppet får bara midnattsloppets tröjor synas. Jag sprang en mil igår, det var sista milen före loppet. I veckan blir det två korta turer, nästa vecka börjar laddningen för Stockholm halvmara!
Fast det är bra att ha nya lopp inbokade, annars kommer jag lätt av mig i träningen. Jag hade sms kontakt med min Coach . Jag köper fortfarande inte Cola light, jag tränar någelunda som jag ska, även om jag borde anstränga mig mer när jag tränar, jag springer för långsamt och tillåter mig fortfarande vissa gå-pauser.
Däremot går jag inte ner i vikt, så Leila föreslog att jag skulle börja skriva ner vad jag äter under en vecka, och se där kom det. Jag tycker att vi äter bra, och det gör vi, men jag slarvar med mellanmål, och då slinker det ner annat krafs. Så papper och penna för den här veckan, här ska alla sötsaker skrivas upp.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar