lördag 3 augusti 2013

Energi

Vilken vecka! Jag har haft besök från Gotland, och tänk, vad mycket det finns att prata om. Gemensamma intressen, och gamla bekanta, allt ska hinna avhandlas. Jag passade dessutom på att lära mig mer om pälsfårets päls. Det gäller att passa på när man kan få experthjälp! Vi tittade på baggar och pratade pälskvalite med en duktig fårbonde i trakten, det här besöket kommer jag leva länge på! Jag fick inspiration och energi, tänk att det finns sådana människor som min vän från Gotland! Och vilka vackra skinn vi fick se! Naturmaterial när de är som bäst!

Och energi behövde jag idag, jag ligger efter med min löpträning, så trots att detta var årets varmaste dag, och trots att jag haft huvudvärk under natten drog jag på mig skorna och genomförde intervallpasset. Det var inte lätt, och det gick inte fort, men oj oj oj, vad det var svettigt! Efter halva passet funderade jag allvarligt på att ringa efter bärgare till mig, det var bara min lilla envishet som fick mig fortsätta.  Och jag genomförde passet, betydligt långsammare än tänkt men ändå.

Igår bjöd jag på paj til våra gäster. Kycklingpaj med chili och paprika samt Kycklingpaj med tacosmak. Paj är bra mat, lätt att laga och lätt att variera. Recepten finns på Arla.se, jag kan varmt rekommendera båda.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar