tisdag 27 augusti 2013

Kycklingfoder

Ibland blir jag fem år igen. Ni vet, när ingenting riktigt blir som man tänkt. Dagen har till stor del tillbringats i foderfabriken, jag har tillverkat kycklingfoder à la lyx.


Dessutom hann jag städa undan lite där, och fick hjälp av W att fylla på en del råvaror, ibland är det skönt att få lite muskelhjälp, säckar ska släpas uppför en trappa, närmare bestämt 500 kg ska uppför trappan. Som sagt, ibland är det gött med hjälp! So far, so... Egentligen borde jag bara fastspikad vid skrivbordet, det ligger rapporter som har deadline, men det är mer som bara måste göras, tröskan har gått sönder reservdelar måste fram, men vid sex på eftermiddagen lyckas jag komma ifrån, nu ska Svarten motioneras. Enda problemet, sadeln har gått sönder! Men jag har inte mindre än två dressyrsadlar på lut, och Svarten har ingen manke att skryta med, och det var en stund sen jag hann rida, nu, nu ...
Men icke, sadlarna satt skrutt. Och nu kom Anita fem år fram, hästen borstades och fick gå in i boxen, jag förpassade mig själv till kycklingarna, surandes!. I morgon är det jag som ringer sadelmakaren!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar