torsdag 1 augusti 2013

Regn

Ibland är det INTE roligt att springa! Som igår. Glad i hågen gav jag mig av mot milen, När jag sprungit en kilometer ser jag att himlen är svart bortåt, men vad då, jag ska ju bara springa en mil. Jag
hinner en halv kilometer till innan himlen öppnar sig, regnet vräker ner, och det börjar åska och blixtra i samma ögonblick. Jag räddar mig in i ett gammalt traktorskjul, rejält blöt, sur är bara förnamnet. Milen genomfördes senare, under torrare omständigheter.

Regnet vräker ner,!


Nu har vi kommit in i augusti, och det börjar kännas som höst. En del av honungen är slungad, och burkar med nyslungad honung står på rad. det är vackert tycker jag! Sociala insekter som bin är intressanta. De fyller en stor funktion i vårt ekosystem, och att de dessutom ger (nåja) oss honung gör inte saken sämre.

 
Del av årets honungsskörd
 
Igår kväll när jag gått sista rundan hos kycklingarna fick jag syn på en ståtlig herre, mitt i havreåkern
Nu är det kanske inte i grödorna man vill se skogens konung, men stilig var han. Däremot inte speciellt villig att visa upp sin ståtliga krona, han sprang ut på nästa fält och stod där och blängde på mig. Kortet blev därefter.                                                                                                                 
 
 
                                                   Ser ni älgen? Knappt jag heller! :-)

 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar