lördag 24 augusti 2013

Trasiga maskiner


Nu börjar maskinerna rasa, en efter en. På morgonen var det en traktor, som åter är på rull, nu är det tröskan. Dieseln är slut på gården, det blir till att åka till macken och tanka i mobila tanken. Jag lovar att det blir uppmärksammat när man kommer till kassan och ska betala för 450 liter diesel!  Jag har trots det hunnit emellan med att träna lite hund i alla fall. Det gick inte speciellt bra, stubben var oputsad och alldeles för hög, förutom att hundarna inte såg fåren, så hörde de inte heller, den långa stubben prasslar mer än man kan tro,. Så gör om gör rätt, nästa träning får bli i hagmark istället.

Men Svarten är glad, han har fått sällskap i hagen! Jag trodde ett tag att jag även skulle hinna rida, men så gick tröskan sönder. Nåja det blir väl en dag i morgon också.
Vackraste hästarna!
 

Jag kan tala om att och man springer 11,83 km gör man av med 914 kalorier.. Det innebar räddningen för mig  igår, jag åt både middag och drack ett glas vin! Det blir värre idag, inte 17 orkar jag springa samma vända ikväll igen. Annars är kvällarna numer perfekt tid att springa det är svalt och skönt. Men jag får tydligen inte springa bland folk, jag ser arg ut, har jag fått höra. Arg? Jag är bara djupt koncentrerad på uppgiften! Men kanske bäst att hålla sig i skogen i framtiden..

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar