onsdag 28 augusti 2013

Vart tog tiden vägen??

Oj, vilken bloggsemester.... Har talat om för barnen vikten av att vara ute när vädret har varit så himla fint. Då har inte mor i huset heller fått sitta vid datorn och blogga.....enligt de små. Vilken sommar det har varit. Bad nästan varenda dag, även jag, och barnen har nog fått simhud mellan fingrar och tår!
Mycket jobb men också ganska många små utflykter för att förgylla sommarlovet. Vandring i Tiveden, dessa fantastiskt trollska skogar, camping med tält vid havet och en tur till storstaden! Sverige är underbart, i alla fall sett till naturen;) Vi har även varit med om åsknedslag.... En router och min arbetsdator blev skrot. Jag har lärt mig att ALDRIG (mer) slarva med säkerhetskopiering. Som sagt har man inte jobb så skaffar man sig!

Nu har allt återgått till vardagen, struktur, och alla vet vad som ska hända på dagarna. Inga tonåringar som är uppe hela nätterna och de övriga två behöver inte fråga om det är natt eller dag.....

Tröskningen har ju varit som en dröm. Kan inte minnas när vi senast tröskade av allt utan uppehåll. Jag är oerhört tacksam över detta eftersom jag i ett mycket svagt ögonblick lovat min man att tröska om han skulle så. Som sagt ibland är de med en, vädergudarna. September är en alldeles hysterisk månad på året tycker jag. Skörd, sådd, föräldramöten, fotbollsträningar, trumpetspel, drama, kommunalpolitiska möten ja allt kör igång utan att man knappt hinner andas. Jag landar väl någon gång i oktober kan jag tro!!!
Jag bara måste visa potatisen som våra barn odlat alldeles själva med kärlek och hästskit!



 
 
 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar