måndag 16 september 2013

Färdig tröskat!


Nu är det färdig tröskat och nu kom regnet. I år har vädret verkligen varit toppen nästan inget regn alls, sol och lagom med blåst. Nu ska bara höstsådden bli klar också, men den brådskar inte riktigt lika mycket.

Jag fick en present på posten! Ett överraskande packet, oj vad jag blev glad! Recept, ingredienser och en egen kokbok, där alla ”favvo-recept” ska skrivas ner.  Jag fick den för att ta tag i utmaningen, ni vet, gå ner i vikt och träna och må bra, Pippi-utmaningen.
 

Jag ska prova recepten, och jag ska se efter hur jag kan klara utmaningen på bästa sätt. Och jag inser att det här är en toppen present, ett recept och det som ska ingå, jag blev i alla fall jätteglad!

Jag har avverkat Stockholm halvmaraton, och efter 14-15 km talade mina ben om för mig vad jag borde ha tränat mer på - långpass. Jag menar pass över en och en halv timme. Och helt ärligt, jag har bara genomfört ett enda långpass, så jag får ge benen helt rätt. I mål kom jag på stumma ben, så stumma att jag nog trillat omkull om jag stött i en sten större än två centimeter, i alla fall om det hänt de sista två kilometrarna. Men konstigt nog ingen träningsvärk efteråt. Nu gäller det att sätta upp nya träningsmål, det första är att kapa tiden på milen, under 55 minuter var utmaningen. Men jag väntar nog till nästa vecka med det, lite vila behöver min kropp, träningsvärk eller inte.

I går kväll hittade hundarna en ny kompis, hundarna hade skoj, det hade inte kompisen, som var en igelkott.
 
 Dumma hundarna, de försökte bolla med kotte, trots hens taggiga försvar. Lite korkad måste nog Kotte vara, för idag var hen åter på gräsmattan, korkad, men söt! Hundarna stängdes snabbt in, så att jag kunde föreviga Kotte. Hundarna får hjälpa mig att skilja ifrån en grupp får istället så blir alla glada och nöjda.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar