fredag 6 september 2013

Inför Tjejmilen

Jag är verkligen Shoppoholic, men bara på enstaka grejer. Igår var jag och dottern till Linköping. Egentligen på "jobb-resa" vi lämnade prov till Laboratoriet, för att vara helt säkra på att salmonella proven kom fram ordentligt, och passade på att handla en del. Jag firade att de dokument jag var tvungen att ha färdigställa senast igår, faktiskt var färdigställda! Och jag behövde införskaffa nya kläder, ibland kan man behöva använda annat än arbetskläder eller träningskläder (tveksamt, men ok då). Tyvärr har jag begåvats med en konstig kropp, i alla fall passar den inte i de kläder som tillverkas. Och med dottern som kritisk granskare, ja då blir det inte mycket handlat. Inte i klädaffärer i alla fall. Dottern har ju lovat att springa halvmaran med mig och övriga två döttrar nästa år så ett par ordentliga löparskor skulle införskaffas till henne. Och då, då kommer vi till affärer där jag nästan alltid hittar något som jag vill/behöver ha! Det är konstig det där, för här passar oftast det jag provar! Så från Linköping åker vi, utan de kläder jag tänkt att införskaffa (de passade ju i alla fall inte!) och utan löparskor till dottern ( de var ju så FULA), men med både ny sport-bh och nya löparskor till mig!
Inköp, två noll till mamman!


Jag försvarar mina inköp med att de gamla skorna faktiskt har fått hål i tårna (inget stort hål, men det syns, på båda fötterna). Och BH? JA den satt ju så förbaskat bra! Och tänk vad bra den kommer passa under gula tröjan på tjejmilen! Nästan ett måste om jag tänker efter!
Visst är det konstigt. att varje gång jag är med ungarna och ska prova kläder, så har jag sportbehå på mig? Till mitt försvar kan jag säga, att när man jobbar med kyckling, byter man om många gånger per dag, varje gång kycklingarna ska skötas och kontrolleras allt för att minska smittrisken. Och vi byter om män och kvinnor tillsammans, ända in till underkläderna. Så små spetsunderkläder passar dåligt. Tur för mig, för de tillhör kläder från butiker som saluför kläder som inte är anpassade till min kropp!
Och jag fortsätter göra allt för att inte förbereda mig inför morgondagens löpning. Igår kväll red jag en lång tur med Svarten och aj vilken träningsvärk jag har i rumpan och insida lår! Jag kommer springa som en anka, men fågel som fågel eller?

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar