måndag 24 mars 2014

Svensk Fågels stämma

Årets Stämma är över. Tänk att det finns så mycket att prata om! Och tänk vilken god middag, tillagad på svensk kyckling, vi fick äran att äta!
Vi har behandlat många heta frågor, GMO, svensk djurlagstiftning, salmonellafrihet konsumenternas val, kommuners upphandling och många fler.
 För visst är det fel någonstans, när det finns regler som svenska myndigheter ställer och kontrollerar, och som avsevärt fördyrar produktionen, men som inte ställs som krav när samma råvaror ska köpas in för skattemedel. Jag tycke absolut att sjukhus, skolor och så vidare ska kunna köpa importerad kyckling, nötkött eller lamm OM den är producerad efter de regler som finns för djurhållning i Sverige. Så tycker jag.


Däremot pratade vi nog lite FÖR mycket, för några löparlopp blev inte inbokade. Det lär bli tunt med knallgula tröjor på loppen i den här takten. Jag försöker förtvivlat hinna ut och springa, det går sådär. Det här med livs-pussel är inte lätt. Just nu är skrivbordet så där överhoppat med papper, som jag då och då lovar mig själv att det aldrig mer ska bli. Men det är tid för Miljörapporter, Miljöhusesyner, och deklaration. Och ute lyser solen. Helst av allt skulle jag vilja ta ledigt, stänga igen datorn och bara njuta av våren. Jag tror banne mig att jag ska ställa klockan ett par timmar tidigare i morgon, och ta kompledigt! Tyvärr tror jag att jag har oreglerad arbetstid, som säger att när skrivbordshögarna är borta kan komp- tid diskuteras.

2 kommentarer :

  1. Gör som studenter! Ta ledigt med dåligt samvete och njut av solen, för att sedan ta igen det missade på några få nätter. Har väl aldrig slagit fel, eller?

    SvaraRadera
  2. Hmmm, jag är nog hellre lyckligt ovetande om vad blivande kemister gör, när de borde studera. Så skulle min son aldrig göra, eller??? ;-)

    SvaraRadera