lördag 10 maj 2014

Chicken-in-bag

Jag har sagt det förut, och jag säger det igen, jag tycker inte om att laga mat. Enda sättet att få mig att tycka matlagning är kul är antingen ett nytt recept som ska provas, eller middagsbjudning. Av någon anledning är det roligare att bjuda andra än "bara" vi. Igår vid femtiden på morgonen (ja jag vet, lamningstider ger tidiga morgonstunder) visades ett nytt spännande recept på TV, Chicken-in-bag. Om det berodde på den tidiga timmen, eller om mitt vanliga empiriskt tänkande jag vaknade till liv är svårt att säga, men iden lät bra.
Och bra idéer måste provas naturligtvis måste provas. Övriga råvaror införskaffades, och när jag i samma veva pantade flaskor och burkar, tänkte jag på vilken bra sak alla kan gör i sin vardag. I många automater har du som pantar två val, att få returpengar, eller att skänka pengarna till till exempel Barncancerfonden. Gåvan den här gången blev 90 kronor, pengar jag klarar mig utmärkt utan, och jag hoppas det hjälper bättre behövande. Jag hoppas dessutom att pengarna kommer dit de ska, och inte stannar på vägen.
Nåväl, chicken -in-bag var en kul erfarenhet, ingen kulinarisk maträtt, men jag kan tänka mig att barn tycker det är skoj. Om så önskas kan receptet skickas...




Däremot har jag fått överta en riktig klenod! Bondens moster har sparat kyckling recept, och samlade i fin pärm står de nu i bokhyllan. Att Moster själv är en fantastisk kok, och dessutom matskribent gör inte gåvan mindre värdefull!

Så här inför helgen ska det städas! Tur att man har villig och billig arbetskraft, dock måste tekniken trimmas, men snart är hon proffs!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar