torsdag 22 maj 2014

EU val

Snart är det val. Nu ska alla politiker synas i sömmarna, hoppas alla val-löften infrias.
Vi har haft förmånen att bli besökta av en  av "de där". Christoffer Fjellner (M) kom på besök, för att få en bild av vår verksamhet, och vilka problem vi brottas med.
Jag måste säga att det var ett synnerligen intressant besök. Självklart känns det bra att kunna upplysa om på vilket sätt vi påverkas av de strängare djurskyddsreglerna, mot de europeiska bönderna, vars varor vi ska konkurrera med, och även andra pålagor vi dras med, såsom myndigheter som ser i ett pyttelitet perspektiv, men inte helheten.
Men framför allt känns det bra, att få insikt i vad som händer bakom kulisserna. Och återigen inser jag, hur litet Sverige faktiskt är! Som sagt mötet var givande, jag tror för oss alla, vi får se om det kan leda till något bra, men ibland måste man ju tro också.

Tro ja, det räcker långt, men inte ända fram. Jag har utfört min första träning sedan Göteborgsvarvet, och Puh, denna värme som jag lovordat, och älskar, den tog nästan kol på mig!
Mjölksyran i benen gjorde sig raskt påmind, och vad som förvånar mig, hur kan man bli så trött i armar och mage, av att springa?? Jag menar att benen är stumma, ja det är väl knappast förvånande, men armarna??
Man kan ju undra hur jag springer egentligen.
Nu är det dags för alla som tänker sig springa Midnattsloppet att börja träna, på riktigt.16/8 går loppet av stapeln i Stockholm, och visst ska vi springa! Jag kommer nästa vecka "gå på" ett nytt program, men mer för att klara av en bättre tid på Stockholm halvmaraton, än vad jag presterade förra året, vilket inte borde vara så svårt. Det är fördelen med att få en dålig ingångstid :-)

Ikväll vankas det kyckling till middag, det är bäst att fylla på med proteiner.

Jag kan skarp rekommendera rätten, det är så gott!
Valnötskyckling med avokadosås!

http://www.arla.se/recept/valnotskyckling-med-avokadosas/




Inga kommentarer :

Skicka en kommentar