onsdag 14 maj 2014

Snart!

Nu är det snart dax. Dax att bekänna färg, dax för en av årets utmaningar och festligheter. Dax för Göteborgsvarvet. 2,1 mil, runt vackra Göteborg, en folkfest, minst sagt, det är trångt om saligheten.
Och ända tills jag mötte den elaka bakterien var jag någorlunda i fas, jag hade en liten förhoppning om att komma under två timmar, jag hoppades..ö Jag HAR hunnit med att springa några långpass, och jag har hunnit med att tyräna 2-3 gånger i veckan, ridningen undantaget. Men tänk att en liten elak bakterie så totalt kan slå undan fötterna på en, bokstavligt talat: de senaste veckorna har jag bara sprungit en gång, fem kilometer (eller kanske sex, min pulsklocka har valt att säga upp sig, lagom till varvet.. )
Och jag tycker det är bra! Nu kan jag sänka mina förväntningar och krav, nu ska jag bara ha skoj och ta mig runt. det känns härligt. Tre av barnaskarans fyra har varit anmälda, en har kastat in handduken, Mågstumpen tar stafettpinnen (tack för att du vill dela det här med oss R), och minstingen tar med sig pojkvän och hejar på istället. Och de andra två, ja de har knappt tränat alls, en har en trasig fot, en ett gammalt löparknä. Jag funderar på att döpa gänget till "de halta och de lytta"" Men kul ska vi ha!
Här hemma pågår rengöring av hus och fabrik, och planering för nya kycklingar. det går för runt kan man säga. Nu har det varit bra tid för kycklingarna, inte för kallt och inte för varmt, nu börjar sommaren krypa närmare, med risk för värme. Det är inte en kycklingbondes dröm, inte när de små börjar bli stora. Aldrig blir man riktigt nöjd.
Fåren har nu lammat klart, snart kan de fyrbenta små få skutta ut i gröna hagar, det ser jag fram emot. DET är en underbar tid. Att sitta i en fårhage en ljum sommarkväll, ja du, då njuter fårbonden!
Och hens hundar, de kan ligga i timmar och "titta" på får.
Så länge tränar lammen inne, de har intervallträning bakom sina mammor, se videon!




Inga kommentarer :

Skicka en kommentar