onsdag 8 april 2015

Virus och bakterier

Våren är här, och med den vårförkylning. Själv slog jag ikull ordentligt, feber och frossa, burr, dessa dagar är det mindre roligt att ha djur. Hundarna tittade sorgset på den rödmosiga varelsen i soffan som skulle föreställa Matte. Och aldrig har väl foderhinken känts så tung. Men har man djur, så är det bara att bita ihop, och längta till soffan, där resten av tiden tillbringas. Tur att jag har fåren ändå, så att hundarna i alla fall kan få tro att de gör någon form av jobb.
Somliga vill ha lite utsikt!


Efter fjorton dagar, influensa lunginflammation och antibiotika, så känns det som om jag är back in business, någorlunda.. Och därmed 14 dagar efter med träningen, Göteborgsvarvet kommer att bli tufft.
För att komma igång har jag ägnat mig åt långa (nåja) promenader, till Jyckarnas lycka.I helgen hittade jag Tibast, som blommar på bar kvist och är mycket giftig Se men inte röra med andra ord.
Aim bredvid Tibast, som blommar på bar kvist

Så vad gör man när mat ändå måste ätas och orken för att laga densamma inte finns? Jo, man ringer Goa grannen, och bjuder in sig själv på middag. Därmed kunde årets första grillade av kycklingfiléer ätas, finns det något godare?

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar