måndag 25 maj 2015

Kyckling-wraps

I helgen har det sprungits runt i Göteborg. Inte bara av mig och delar av min barnaskap, utan  ca 60 000 löpare. Över 64 000 var anmälda, man kan dock anta att inte alla kom till start. Vi hade i alla fall tur med vädret, sol, inte alltför varm och en del blåst som svalkade skönt.
Dryga 21 km är oavsett det ganska långt. Och som vanligt har inte träningen varit optimal, varför kan jag aldrig lära mig? Och precis som alla andra år, har jag åter lovat mig själv, att till nästa år DÅ...
När man som jag är fullkomligt medveten om att träningen inte har varit det den borde, och att inga tidsrekord kommer att slås, utan att målet bara är att ta sig runt, ja då kan man glädjas åt att Taxibolagen ställer upp, Den här skylten stod när det bara var några kilometer kvar, glöm att vi då skulle ge upp!

Runt kom vi i alla fall, både jag och barnen, men till nästa år kommer vi inte att åka tur-och-retur på en dag, nästa år blir det övernattning.

Jag hade i alla fall sinnesnärvaro att göra i ordning matsäck för resan, kycklingwraps. Halv sex på morgonen stekte jag kycklingfiléer som sedan tärnades och blandades med crème fraiche, rödlök,, äpple lite majonnäs och kryddor.Allt inlindat i tacobröd, och tur var det, för maten från de välkända snabbmatskedjorna är inte riktigt vad kroppen behöver efter ett långlopp. Proteinerna i kycklingkött, är däremot precis vad de ömmande musklerna behöver för att snabbt återhämta sig.
Nästa utmaning är Midnattsloppet, hoppas fler kan komma och titta på oss iklädda de gula tröjorna, och heja fram oss, vi är nu ett glatt gäng som ska ta oss runt, detta börjar bli en tradition.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar