tag:blogger.com,1999:blog-604562952362806764.post769730462150541523..comments2014-03-24T18:23:13.822+01:00Comments on Kycklingbonden: EMV- bondens dödSven Secherhttp://www.blogger.com/profile/03717004486878960174noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-604562952362806764.post-72080146098487797642013-11-11T12:04:12.506+01:002013-11-11T12:04:12.506+01:00Riktigt bra skrivet, Anita och jag är övertygad om...Riktigt bra skrivet, Anita och jag är övertygad om att du har helt rätt i det mesta! Det finns bara ett sätt att överleva, oavsett stort eller litet företag: bygga varumärke, fylla varumärket med värde, göra och stå för det man tror på. Som affärsutvecklare fascineras jag av att se hur många så kallade affärsmän tror att man kan leva på volym. Stor volym skapar bara två saker: mycket jobb och något att skryta om på golfbanan. Hög vinst, däremot, den kan man leva på, det är den som betalar såväl arbetarlöner som direktörsbonusar (och förstås ägarnas avkastning), och den kommer med hjälp av ett starkt och välfyllt varumärke som man kan ta betalt för!Lars Ghttps://www.blogger.com/profile/04922413611845653757noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-604562952362806764.post-11310505329076112632013-11-03T12:17:59.262+01:002013-11-03T12:17:59.262+01:00Och det börjar med att använder svenskproducerat t...Och det börjar med att använder svenskproducerat tills man arbetat in varan, sedan halkar man lätt in med att köpa in billigare från utlandet. Och då förlorar man även jobben i livsmedelskedjan, och så kommer det lite mer trassel dessutom. http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/ursprungsmarkning-vapen-mot-smitta_8583320.svdBumpkinhttps://www.blogger.com/profile/13687002914380587577noreply@blogger.com