tisdag 2 juli 2013

Ny omgång


Sommar sommar sommmar! 25 grader ute, 33 grader i stallarna. Svetten lackar när sista avdelningarna görs klara för inlastning. Alla vattenlinjer spolas rena, nytt foder fylls på, allt ska vara fräscht i tid. Nykalkat, nyspånat, och varmt varmt varmt. Fungerar allt, alla motorer, fläktar, allt kontrolleras en sista gång. Väl här, ja då ska alla små kontrolleras, mår de bra, har transporten gått bra? De är känsliga när de är små, och de är känsliga när de är stora, allt måste fungera.

Och det gör det även denna gång. Nej, inte från början, det var kortslutning i ett påslag. Motorskyddet hade löst, ut, ventilationen stod vidöppen. Blixinkallning av reparatör, och nu så, peppar, peppar, nu verkar allt fungera. Nu ska även de sista husen fyllas.

På senaste löprundan hittade fångade denna vackra fjäder min uppmärksamhet.
 
Ibland undrar jag, om det jag ser under mina turer beror på att mina sinnen skärps under löpningen, eller om det är ett sätt för mig att fuskvila några sekunder. Vilket som, jag upplever saker som gör mig glad och det tror jag är viktigt.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar