onsdag 4 december 2013

Ömsom vin...

Ömsom vin ömsom vatten, det är väl så livet ser ut för oss alla. Ja inte för våra kycklingar, de får allt nöja sig med vatten! Däremot får de den bästa av födor, här är endast det bästa gott nog. Och gott ska det vara, annars äts det inte. Som för oss alla. Däremot kan det ju diskuteras om kycklingarna har samma smak som vi människor. När jag smakar och luktar på fodret undrar jag. Men å andra sidan tycker jag inte om samma mat som mina hundar heller, de har en underlig förkärlek till det som är mer eller mindre ruttet, både som föda och parfym. Border Collien hittade en rutten svamp att rulla sig i, han var överlycklig, vi delade inte den glädjen...

Nu är det dax för nystart gällande min egen mat och träning. Nu är det ca fem månader kvar till Göteborgsvarvet, nu är det dags att starta upp träningen. Allt för att komma i form och inte dra på sig några skador! Häng på, ju fler desto bättre, även om man inte satsar på "varvet" är det inte helt fel att komma igång. Den här veckans träning har hittills bestått år: Måndag, dressyrträning med Svarten (på tal om skador, jämras vilket ridsår i rumpan jag fick!), tisdag, löpträning till och från fåren, tempo, ingen aning, eftersom min pulsklocka har gett upp, men sträckan är 2x3 km... Onsdag ridning, nästan uteslutande stående i stigbyglarna, min stackars bakdel vill inte veta av sadeln. Och i morgon blir det  PT träning. Jag har beslutat mig för att det kan vara väl investerade pengar, jag känner av, blir stel och får ont i ljumskarna när jag springer, och bålmuskulaturen behöver stärkas. Så ett par pass, så att jag får hjälp igång med de övningar som kan göra mig starkare och mjukare. SÅ jag har gjort en kupp, Bonden får PT träning av mig i julklapp, han ger mig detsamma. På så sätt slipper jag syrliga kommentarer
varje gång jag ska träna, och han kan komma i form med rätt hjälp. Och vi båda slipper se ut, och känna oss som 90-åriga mjölkbönder, med krumma ryggar och sluttande axlar.
Och när det gäller det eget födointag, blir det mest vatten för min del. Vinet får vänta, nu ska jag komma i form. Mängden proteiner blir ganska hög och består till stor del av fisk och kött, framför allt kyckling. Kolhydrater i form av grönt, hejhå vad fit jag kommer att bli!






Inga kommentarer :

Skicka en kommentar