torsdag 29 augusti 2013

Skogstur


Det bästa med att springa, är den natur jag får uppleva. Igår hade jag ingen lust alls att träna, så jag tänkte, jag springer en sväng i skogen istället för att avverka milen på väg. Sagt och gjort, trailskorna på och ut. Nej, det är inte lättare att springa i skogen, men det är en annan upplevelse. Och fokus försvinner från tid och avstånd, det går långsammare att ta sig fram i skogen, steglängden varieras automatiskt, på vissa platser går det inte ens att springa.

Och när jag tagit mig fram genom buskar och snår kom jag till en liten skogssjö. Vackert och fridfullt, Svensk natur när den är som bäst!
 

Drygt en vecka kvar till Tjejmilen, och ytterligare en vecka till halvmaran, det är bara ett långpass kvar, på 16 kilometer. Jag kommer inte bli mer redo än vad jag är, så mycket är säkert.

Just nu går arbetet på gården tungt. Maskiner står på rad utanför verkstaden, i väntan på reservdelar, eller med oljiga händer inuti som skruvar och svetsar. Nu när vädret är bra och spannmålen mogen, tänk om det bara kunde ha hållit ett par dagar till. Sedan ser det ut att kunna bli några dagars uppehåll, innan oljeväxterna är mogna. Bara ett par dagar till med bra väder och hela maskiner. Fast det är klart när skulle det annars gå sönder, än när de används som mest?

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar