måndag 1 april 2013

Vuxna barn

Tack och lov för vuxna barn! I helgen har N skött morgonpasset hos kycklingarna. Morgonpasset är det tyngsta passet, när kycklingarna är små det tyngsta även fysiskt. Då häller vi ut foder på papper  under vatenlinjen, och det blir ganska många kilo foder som ska bäras ut med hink. Eftersom N tog morgonpasset, hade vi, Bonden, och jag möjlighet att gratulera gamla mamma som nu är 80 år. En ganska aktningsvärd ålder. Min mamma har  varit en bra mamma, tillsammans med pappa, och mina syskon, den bästa familj man kan önska sig! Och de, mina föräldrar, har fått uppleva något som är få förunnat, de har fått uppleva en livslång kärlek. Min mamma och pappa har efter mer än 60 år tillsammans, utbyte av varann. De känner fortfarande glädje , respekt och kärlek för varann! Så tack mamma pch pappa, ni har gett mig , mina syskon och våra barn något ovärderligt,  ni har  gett oss en tro på kärleken!
Även om jag som naturvetare ibland kan raljera, och säga att kärlek inte är något annat än kemiska substanser och instinkt, så, what ever, jag är tacksam för den uppväxt jag fått, och för att mina barn får lära känna, och vara tillsammans så mycket med sina morföräldrar.
Och så är det alltid roligt med kalas, att träffa vänner och släktingar man inte träffar så ofta! Tack alla för en härlig dag, 
I övrigt har helgen varit bra, härligt väder, träning och ridning. Jag har tränat backträning, det känns i rumpa och baksida lår, vilket innebär att jag behöver träna mer, som sagt, backträning är min akilleshäl.
 Och jag har provbytt häst, jag har bytt ner mig i storlek och år, men so far, det känns som om  jag bytt upp mig. Framför allt för att jag gillar lite mindre hästar, men vi får se, jag har fått förmånen att få prova en månad innan jag bestämmer mig. Måndagens Löpträning blev utbytt mot en långpromenad med hundar och granne, och jag har inte ens dåligt samvete för det. Långpassset blir i morgon istället... Hundarna har inget emot ett sådant byte, de springer, oavsett om jag går eller springer. Mina lår och rumpa däremot, var glada över bytet

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar