måndag 31 januari 2011

Kul med konsumentkontakter

Som kycklinguppfödare är det väldigt kul när de som köper våra kycklingar i butikerna hör av sig. Och det händer ganska ofta.

Jag svarar gärna på frågor, om konsumenter funderar på hur vi föder upp våra kycklingar. Men oftast vill de som ringer mig bara säga att kycklingen som de ätit har varit så god. Det är toppen att få höra, för den som varje dag jobbar i kycklingstallarna.

Att producent och konsument ska ha lätt att nå varandra är ju själva idén med den tydliga märkningen, med namn, bild och telefonnummer till oss kycklingbönder, som finns på förpackningar från det svenska kycklingslakteri som jag levererar mina kycklingar till.

Jag vill också passa på att påminna dig som konsument, att kontrollera att Svensk Fågel-märket finns på förpackningen. Då vet man att kycklingen håller svensk kvalitet.

Hälsningar

Per Lindahl

Kycklingbonde på Mosslunda gård, strax söder om Kristianstad i Skåne.

1 kommentar :