fredag 3 januari 2014

Allt har sin tid!

Det var svårt att komma i riktig "julestämning" julen som var tycker jag. Detta evigt gråa, blöta och trista väder. Nu låter jag lite gnällig och det är inte likt mej men tusan vad trött jag är på detta väder.... Det enda som är positivt är väl att det fortfarande är ridbart i våran skog, om man ska se på nöjeskontot;)Vart jag än går så klafsar det om benen och har man tur så följer stövlarna med fötterna! Jag har lärt mig att inte gå i träskor när det är mörkt och "geggigt"...... 

Barnens julledighet har inte direkt kantats av utelek vilket i sin tur gör att vi vänder på dygnet och vet inte om det är dag eller natt vardag eller helgdag. Det enda som följer rutinmässigt är djurens skötsel. Det är jätteskönt med lov men lika skönt att återgå till vardagen med allt vad det innebär.

I dag blev jag kontaktad av radio skaraborg! De skulle göra ett inslag om maten och dess upphandling i vår kommun. Glädjande tycker jag att dessa frågor lyfts upp i media. I vårpolitiska grupp i kommunen har vi jobbat för att kraven i  upphandlingarna ska rimma med kraven på våra egna producenter eftersom vi i kommunen utövar myndighetskontroller på desamma......Ni kanske anar vad jag tycker om denna tvetydighet! Det finns kommuner som lyckats väldigt bra med att upphandla varor både lokalt och framförallt svenskt. Jag hoppas att vi efter enträget arbete också ska lyckas med detta. Det handlar som i så många andra frågor om kunskap men framförallt VILJA.

 Vår dotter blev jätteglad när vi var i Töreboda och handlade, kolla mamma, vår kyckling ligger här!!


Inför det traditionella luciafirandet på förskolan hade vår son bestämt sig för att var "stjärnlucia".... Fröken sa att vi fick välja själva vad vi skulle vara!!  Det var i alla fall lättare att fixa till en stjärnlucia än en gröttallrik som han ville vara förra året:)) Älskade ungar

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar