tisdag 1 april 2014

Premiär..

Jahaja, nu leder allas vår VD löploppen! Hon har klarat av Premiärmilen i Stockholm, här har vi en som har tränat. Bra jobbat
Själv har jag skapat en nytt ord. Jag skåpspringer. Bonden tycker kanske inte att flänga runt vägarna är det mest effektiva man kan ägna sin tid åt, och visst han har en poäng. Men eftersom jag nu inbillar mig att träningen faktiskt är bra för mig, och eftersom jag vill springa, så springer jag ibland i smyg. Som vissa skåpsuper, fast jag springer. Och inte i skåpet.  För löpningen har blivit ett behov ( i alla fall vissa dagar...)
Det KAN ibland ställa till det vill jag lova. Som sista, när jag lyckades få tiden att springa 17 km. Och 17 km tar en stund, och det känns i benen. Jag har inte riktig fått tiden att räcka till senast veckorna, med miljörapporter som ska in, kycklingar som ska lastas ut, med mera. Det vill säga, senaste tidens träning har nog med varit en löpträning i veckan, istället för de tre tänkta. Men när nu tillfälle erbjöds, och ni vet, tillfället gör... Så visst tog jag mig runt de 17 tänkta kilometerna! Även om jag gick ett par kilometer efter att ha avverkat 14, men jösses, det var hur lerigt som helst i skogen, och mina nya fina skor! Och jag sprang de sista tre hem! Väl hemma var jag ganska stel, och min skådespelartalang är obefintlig. Och inte kan jag gnälla över de stela musklerna heller!
Från en VD till en annan, idag har vi haft besök av Kronfågels nye VD, Magnus Lagergren. Det är positivt att nya VD:n ger sig ut i verkligheten och lyssnar till produktionsledets åsikter. Han har besökt ett antal gårdar nu, för att känna av hur vindarna blåser, vi hoppas det här innebär en ljus framtid, där affärens hyllor fylls med kycklingprodukter, för sanningen att säga, det är alltför ofta dessa gapar tomma nu.
Så gör också våra stallar nu, men bara tillfälligt, det är dags att sätta in nya små. Återigen börjar passningen , nu är det känsligt, mycket pass, och många gånger per dag.
Dessutom har lamningen startat för i år..
Jag är söt, men än sötare i verkligheten!


Denna fantastiska tid på året, då det grönskar ute, och överallt väntas det smått. Varje gång stalldörren öppnas lyssnar jag efter nytt bräkande, och se i morse stod ytterligare två små svarta lamm på vingliga ben. Livet är fantastiskt.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar