måndag 13 april 2015

Temperaturen

Nu är våren riktigt igång. Igår sken solen, jag hade en underbar dag med får hundar och träning. Idag ska nya kycklingar lastas in, och vädret är verkligen vår, dvs nu blåser det, småregnar och är riktigt kallt. Omväxling förnöjer.Ibland

Jag har just plockat fram termometer och gjort rent utrustningen för provtagning, när kycklingarna kommer kontrollerar jag hur stora de är och vilken temperatur de har (inte alla förstås, utan ett representativt urval). Om temperaturen har varit rätt i lastbilarna, har kycklingarna en lättare start, om den har varit fel får vi försöka öka värmen i stallarna, och ge kycklingarna ytterligare omsorg. Att bara gå genom stallarna hjälper en del, kycklingar är nyfikna och första timmarna kan du flytta dom genom att klappa händerna. Och rörelse ökar som bekant kroppsvärmen. Och idag är det dags att fylla stallarna med kycklingar, igen

Ibland vet man att man borde träna, men lusten är obefintlig, vad gör man då? Jag borde ha avverkat ett långpass i helgen, 12 km stod på planeringen, men jag ville verkligen inte. Absolut inte. För mig är inte soffa och en påse chips alternativet, jag försöker istället ge mig ut på alternativ träning. Ok, jag sprang inte, men jag hittade en vacker sjö, som jag vandrade runt mig runt. Vi har så otroligt många fina stigar och vandringsleder i Sverige, mitt råd är att nyttja dessa. Packa en ryggsäck med fika, och gå ut i skog och natur. Lyssna på fåglarna, som just nu har konsert i varje buske. Och passet med löpning kan man ju ta en annan dag



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar