måndag 11 november 2013

Livets gång

Nyligen lämnade en av våra jordägare jordelivet. Faktiskt en f.d kycklingbonde, och den som inspirerade Bonden att börja med kycklinguppfödning. När jag sitter i kyrkan under begravningen, tänker jag på hur fort livet förändras. Mannen i fråga skulle snart fira femtioårig bröllopsdag, en resa till Sydamerika med goda vänner var inplanerad, en jakt just avslutad. Men ingen bröllopsdag firas, han kommer inte resa til Sydamerika.
Det som slår mig är att alla talar om den värme och vänlighet den här mannen spred. Precis dom ord jag själv beskrev honom med, varm och vänlig. Hans dagar avslutades i hemmet, helt utan förvarning för sin omgivning. Kvar finns en sörjande familj och vänner.


Nu börjar vintern närma sig. I morse var det minusgrader ute, jag fryser!
Löpningen, i den mån den nu genomförts, har skett på löpband. Som sagt, jag fryser.
Stallarna börjar fyllas med nya kycklingar, därinne är det varmt och skönt. Jag tror jag ska gå i ide!

Jag försöker ta krafttag med matlagningen,  tack och lov för kycklingfiléer.
Igår var det noll fantasi på fronten matlagning, räddningen var strimlade kycklingfiléer, lite röd curry pasta, några matskedar fisksås, kokosmjölk, morotsslantar, minimajs och till det ris och sallad. Middagen var klar på mindre än en halv timme, det var dessutom både gott och nyttigt.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar