torsdag 17 oktober 2013

Höstrusk och utplock!

Äntligen!! Höstrusket är här..... Jag tycker verkligen om denna årstid. När höstbruket är klart och alla "jättemåsten" ute är klara  kommer liksom lugnet inom en krypande. Allt man åsidosatt inne får jag plötsligt en enorm lust att ta tag i! Röjning av garderober, fönsterputsning och att få tid och baka bullar med barnen. Det ger mig energi på något märkligt sätt.
Älgjakten ja. Det fälldes en tjur och en kalv i måndags. Hedvig var nöjd men påpekade att "en del skjuter ju som krattor mamma"....
Just nu står det lastbilar på gården som är här och hämtar kyckling. Inte ofta det sker på förmiddagen. Oftast nattetid för vår del. Det kommer att bli en hektisk dag, som om det någonsin är lugnt förresten;), nu utplock och i eftermiddag är det kulturskolan i Töreboda som gäller. Hedvig spelar trumpet och har drama. Som grädde på moset kryddar vi med ett föräldramöte på förskolan och ett nomineringsmöte till nästa års val i kommunen!!!
Glöm inte att rösta på Elisa i körslaget på lördag!!! Hejja Töreboda:))

Lyckades se på middagstipset på tv4 igår, min mat har jag för mig att det heter, där man lovordade kycklinglårfile´!! Kan bara hålla med. Vi använder det jättemycket själva.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar