måndag 28 oktober 2013

Utbildning och Elmia

Jag tillhör skaran som tror att lärande är bra. Kunskap och information, sedan är det upp till varje individ vad man gör med den kunskapen. Statistik går att bruka eller missbruka. Råd och Rön lyckas mindre bra med underlaget till sina slutsatser, läs själva http://louisekonsumentkoll.se/glader-mig-at-farre-campylobakter-i-svensk-kyckling/?
 Svensk fågel har haft utbildning för sina medlemmar. På utbildningsdagarna har det informerats och diskuterats. Utbildning för alla som har mer än 500 fjäderfä är obligatoriskt  enligt lag, men oavsett det, utbildningsdagarna är ett gyllene tillfälle att träffa kollegor. Lantbruk är i stort ett ensamarbete, det här är ett tillfälle för erfarenhetsutbyte. Dessutom är det ganska trevligt!
Elmia är ett annat tillfälle att träffa likasinnade. Elmia är en lantbruksmässa i Jönköping, och i år var jag tillfrågad om jag kunde medverka med Lizzie, Kelpietiken, och tillsammans med andra vallhundsförare visa lite vallning, både på får och ankor Såklart vi vill det! Lizzie tillsammans med tre Border collies klarade uppvisningarna galant, och jag passade på att titta i olika montrar på all möjlig utrustning mellan vallningspassen.

Så hur går det då med min träning? Hur går utmaningen? Ja, skam att säga, inte alls. Eller utvärderingen tror jag inte vi haft än, men jag har inte gått ner de önskade kilona, och jag har  inte sprungit milen på under 55 minuter ännu. Träningen har varit fokuserad på träning av hund (vilket i och för sig gått bra, vi kom tre på senaste tävlingen) och utan något lopp inom snar framtid, ja då blir det si och så med löpningen. Det bästa är att man alltid kan göra om och göra bättre. Visserligen kommer jag inte komma under 55 minuter på milen i år. Nu börjar jag uppladdningen inför nästa års halvmaror, och då är det mängd och längd träning som gäller. Hastigheten blir ett senare projekt.
Så den närmsta tiden ska jag öka längden på mina träningsrundor. Och återigen försöka springa tre gånger i veckan. Med den mängden motion och med bra mat, så kommer de oönskade tre (kilona)försvinna. Mer kyckling åt folket!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar