tisdag 1 oktober 2013

Utvärdering


Nu är alla husen återigen fyllda. Kylan gör sig påmind, det är inte vinter men väl höst, med minusgrader på morgonen. Pannan eldas alltmer, tur att det finns ved att tillgå! De små vill ha varm, riktigt varmt. Så nu fryser vi på väg till stallarna, och svettas inne hos kycklingarna, 33 grader ÄR varmt att jobba i!

Att vara ute i naturen nu är helt underbart, inte för varmt, inte för kallt. Inga jobbiga insekter, inga ormar på vägarna. Kotte finns dock kvar i trädgården, dumma dumma kotte, hundarna letar upp henom varje dag, och ger den stackaren en ordentlig utskällning.

Jag har haft utvärdering med  Coachen Leila, och ja vad ska man säga?

Jag har inte minskat mer än något kilo, av de två-tre vi gjorde upp om, men där finns det tid kvar, och jag har ännu inte sprungit milen under 55 minuter, men det finns tid för det också. Cola lighten däremot, lyser ännu med sin frånvaro på inköpslistan. Det känns som om jag har en bit kvar tills målet är nått. Däremot har jag börjat löpträna igen. Ingen ”Maratoon-Blues” i år inte.

Pålle har däremot kommit igång, jag rider lektioner nu på måndagar, och han är SÅ duktig. Förutom att jag får skavsår på de mest konstiga ställen känns det riktigt bra. Muskelminnet börjar återkomma! Det är skoj!

Vissa i bekantskapskretsen tycker jag ska hoppa mer. Jag försöker med en dåres envishet påpeka att det var mer än 20 år sedan jag hoppade, och Pålle hoppar högt och stort, men so what? Sist försökte vi oss på ett hinder, kanske en halv meter högt, Pålle tog i som om det varit 1,5 m, minst! Den hästen kan hoppa. Nåja, jag kommer igen, nog 17 ska vi hoppa Pålle och jag, vänta bara! Dock inte i dressyrsadel nästa gång.

1 kommentar :

  1. Ha ha enda gången jag trillade av mitt förra sto var just när jag "bara skulle hoppa ett litet språng" efter ett dressyrpass, med kandar och allt, hon var "överlydig" och gick emot i samlad galopp och stannade förvånat när det plötsligt var e bom i vägen, när hon tänkt klart tryckte hon ifrån som en groda rakt upp och jag singlade ner i manegen som en vante... mycket fånigt :-), hoppa på! /Frida

    SvaraRadera