måndag 10 mars 2014

Aim

Aim, mål, syfte, fritt översatt. Och nu är det äntligen dax, jag ska hämta den lilla!
Aldrig har jag varit så nervös inför en resa, jag vet att jag har glömt något. Tur att man har vänner som ställer upp, sovsäcken som skulle med, ja den glömde jag, så jag fick låna på vägen Hoppas bara det är det enda jag glömt Hur mycket kan man behöva för ett halvt dygn? Förutom en massa papper, bur koppel, mm mm. Det vill till att hon blir något speciellt den lilla, för oj vad hon har kostat, framför allt tid och huvudbry!

 I kycklingstallarna nu är det en härlig mellantid, de är inte små, och inte stora. Inte så känsliga, för vare sig värme eller kyla. Våren är en bra tid, i synnerhet en vår som denna., På vintern kämpar vi för att hålla varm och på sommaren kallt, men våren och hösten, om det inte är för regnigt, ja då rullar det på. Inte bara, för det är en hel del "pillande", men ändå, jag gillar mellantid!

Igår var jag runt och tittade på grödorna, och jag kan inte låta bli att bli förbaskad på viltet. Nej, jag tycker inte att allt vilt ska utrotas, inte alls, jag tycker om att det finns vilt, både älg, hjort, räv och örn, men det är den stora gtrupperna vilt som är problem, det är både tråkig och frustrerande.


Bilderna visar den söndertrampade/halvt uppätna rapsåkern. Här borde det nu stå rapsplantor, inte vara stora hål i marken. Jag undrar hur man ska göra för att slippa detta?


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar