onsdag 21 augusti 2013

Laddade batterier

Nu har de som har sommarsemester i de flesta fall återgått till vardag och jobb. Nu ska alla ta nya tag, med laddade batterier. Träningen har ofta fått stå tillbaka, man har unnat sig god mat, sötsaker, lite mer vin än vanligt, för det är klart, man måste ju unna sig lite extra. Så vad gör vi då, när vi unnar oss lite extra? Jo vi belastar våra kroppar, levern får jobba  med mer socker och alkohol, och ibland stressar vi för att hinna med allt det där som vi förväntas göra och som vi så länge har sett fram emot. Vi människor är märkliga varelser.
Eller så är jag bara avundsjuk! Men jag intalar mig, att batterier laddas av att generatorn är igång och fungerar. Däremot måste nog den här motorn underhållas med lite bättre bränsle, jag har slarvat väl mycket! På det här sättet vinner man ingen utmaning, eller mår speciellt bra.
Så, semester eller ej, nu är de dax för nya tag!

Ibland har man fördel av att blivit riktigt vuxen! Jag har just fått reda på att i en del lopp får man en speciell medalj när man springer milen under 55 minuter. Och i samma kopp är det tydligen så, att när man fylltc50, räcker det med att springa under 64 minuter! Jag behöver alltså inte bli snabbare, bara äldre! Now we talking! :-)

Crock-potten är invigd! Det här är en pryl som jag kommer använda mer. Nu kan jag förbereda middagen mitt på dagen, och inte tänka mer på den innan det är dax att äta! Fantastiskt.

Det gäller bara at man tar sig tiden att ladda prylen. Idag tog kycklingarna lång tid att sköta, det blir så ibland. Och på åkern går det för fullt, det tröskas och där det är tröskat sprids det gödsel som snabbt brukas ner, också ner med ny gröda, det gäller att hinna höstsådden så att grödan kommer igång innan vintern. Så inte 17 tänkte jag på middag. Tur att dottern behövde hämtas, idag blev det hämtmat, men det var länge sedan jag åt sushi, inget ont som inte har något gott med sig, för gott var det!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar