onsdag 14 augusti 2013

Snabbmat?


Nu börjar stallarna bli halvklara inför nästa insättning. Alla stallar är tvättade, golven är kalkade, systemen genomgångna. Nu ska silos rengöras, stallarna ska ströas, värmen upp till 33-34 grader. Och alltid samma undran, har jag glömt något? På fälten tröskas det raps, mellan regnskurarna bör tilläggas. Tänk att regnet äntligen kommer, fast ibland undrar man om bättre sent än aldrig gäller. Fst lite bra är det med regn, igår när jag sprang sista intervallpasset före helgens lopp hittade jag kantareller! Nästan de första för i år faktiskt! De små torra exemplar jag hittat tidigare, kan nästan inte räknas.

Har ni någon favorit sak som ni tar fram när ni är lite nere, eller sjuka, eller allmänt ruggiga? Jag fick en gång en Nalle Puh mugg av en go vän, och aldrig smakar dryck så gott som i den! J
 
Min må-bra mugg!
 

 

Vi har fått i uppdrag att skicka med ett kycklingrecept denna vecka. Jag skulle ju kunna skicka med receptet till gårdagens middag, men det kommer förmodligen inte räknas.

Jag provar

Panik, ingen middag planerad, klockan går. Fryst hel kyckling tas upp ur frysen, slängs in i ugnen på 170 grader, i en järngryta. Kycklingen hinns inte med förrän det är dags för middag. Ur ugnen, på med lite kryddor, sås: creme fraiche med lite sweet chili sås, sallad på blandade färska grönsaker. Och japp, kycklingmiddag klar! J

Men jag tror jag får återkomma med lite mer snitsigt tillagad middag, även om det här är exakt så som gårdagens middag såg ut.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar