onsdag 31 juli 2013

Kommunikation

Tänk vad kommunikation är svårt! Även om man pekar med hela handen, och är väldigt tydlig, är det inte säkert att mottagaren förstå. Ibland får man kanske sänka sig till mottagarens nivå, (rent fysiskt, )för att göra sig förstådd. Och en bild säger mer än tusen ord. :-)
Vad, vart och varför?
 
Så här känner jag mig allt som oftast när jag ska försöka inspirera mina vänner att löpträna! Nu förstår jag varför. Nu ska jag bara komma på hur jag göra för att nå fram, När jag lyckas kommer alla se ut som Eddie, glada och förväntansfulla!
Eddie har koll, säg vad vill att jag ska göra, och jag gör det


Nu börjar kycklingarna bli stora, och vädret förväntas bli riktigt soligt, så helgen kommer sannolikt tillbringas i stallarna. Att gå igenom avdelning har ofta. ha en positiv effekt, då går kycklingarna upp och rör på sig, och att röra på sig är bra, det vet vi.

Jag har träningsvärk, det är också bra, 14 km ska kännas när man är i min (o)form. Det var ett tag sedan, med undantag av plankan som då och då får mig inse att mjukt inbäddade runt magen finns muskler! Nu är det baksida lår som gör sig påminda.
'Idag väntas främmande till middag, det kommer bjudas på kyckling. Bonden kom från Skåne igår, Han förfarar att vi snart blir fjäderbärande, vi äter en hel del kyckling. Men det ÄR bra mat, jag behöver proteiner för att bygga muskler, jag vill ha lättlagad mat,  och jag vill ha god mat, och jag vill ha mat som går hyfsat snabbt att laga, och som går att variera. Så jag tänker mig "Asiatisk wook med kyckling och nudlar" Den går att få enligt LCHF-modell, receptet kan fås om så önskas.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar