onsdag 5 juni 2013

Backträning


Igår var jag på benen hela dagen. Det var dags för att ta prov på kycklingarna för att utesluta salmonellasmitta. Processen tar sin lilla tid, men det är fantastiskt bra tänk-jobb. Alltså jobb som ger tid till en stunds eftertanke.

Vovven var tvungen att träffa veterinären, hon drabbades av kalkbrist. Det är inte alldeles ovanligt med digivande djur, jag har sett det på kor och får tidigare, och symtomen är densamma. Det bästa är att det går lätt att bota, och förändringen går dramatiskt snabbt, till det bättre. Lite kalk i blodet och allt är ok.

 

På kvällen var det dags för backträning, först 2 km jogging, sedan en backe som det tar ca 30sekunder att springa uppför, vilket ska göras med åtta repetitioner, för att sedan jogga hem. Och det kändes riktigt bra. Vad som kändes ännu bättre var att jag avslutade med ett dopp utomhus! Tack för att sommaren har kommit!

Än så länge känns Lailas tips helt ok, det jag är mest glad över är mina mellanmål. Det är ju så enkelt om man bara tänker på det, att se till att hålla blodsockret i rätt nivå, vilket inte är i tånagelhöjd

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar