tisdag 11 juni 2013

Leilas intervaller


Morgonstund har guld i mund, fast här är det faktiskt kväll som går mot natt. Vackert är det i alla fall, jag är glad att jag lever på landet och får se och uppleva naturen!
 

Igår lyckades jag äntligen genomföra mitt intervallpass, och för först gången på länge kändes det bra att springa! Äntligen, som jag har väntat på att känslan ska infinna sig. Efter löpningen ett dopp, ah härligt! Däremot är jag riktigt dålig på att styrketräna och stretch, det finns potential till förbättring med andra ord!
Och intervallerna var som följer:
 5 min sakata jogging
1 minut snabb 1 minut sakta jogging
2 minut snabb2 minut sakta jogging
3 minut snabb 3 minut sakta jogging
4 minut snabb4 minut sakta jogging
och samma fast tvärt om, 3-2-1 och fem minuter sakta jogging
Jag rekommenderar, prova!
 
Idag är det åter salmonellaprover som ska tas, allt för att kunna säkerställa säkra livsmedel. För det är faktiskt så, att salmonellan vi blir sjuka av, lämnar kycklingarna helt oberörda, de blir inte sjuka av den bakterien.
Ett litet mellanmålstips också, ta en skiva bröd, gärna Lingongrova. Bred på romsås, gärna hemmagjord. Lägg på en skiva sallad, några skivor tomat, och en skiva kallrökt lax. Gott och nyttigt, och man slipper äta oljekapslar för att få i sig Omega-3.

 


 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar