måndag 17 juni 2013

Konsumentkontakt från uppgiven till hänförd!

Jag blir så glad!
 För några dagar sedan ringde det på vår hemtelefon. Bara det att signalen gick fram när man har bredbandstelefoni och bor i ett så kallat vitt område är ju roligt. När det sedan kvittrar en  dam på närkingska i andra ändan började jag att le. Denna kvinna hade uppgiven tänkt sluta äta kyckling eftersom hon var urless på att när hon lade kycklingen i pannan så badade den i vatten och såg inte särskilt trevlig ut. Hon hade liksom aldrig tänkt tanken att köpa just svensk kyckling eftersom hon trodde att det var väl kyckling som kyckling... Ett sista försök bestämde hon sig dock för att göra och köpte då just vår kyckling. Hänförd över denna fantastiska produkt kände hon att hon måste ringa upp mej och få mig att lova att vi aldrig skulle sluta leverera kycklingen på detta vis!! Snälla, sa hon, vad det än är ni gör så ändra det inte! Hade jag vetat att man inte får, enligt kvinnan själv, "fylla" svensk kyckling med "vatten" hade jag aldrig köpt den billigaste utländska.....och förresten blir den ju inte billigare om man räknar på "köttpriset". Klok kvinna det där tyckte jag:)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar