fredag 14 juni 2013

Beer-Can-Chicken


Jag kan härmed rekommendera Beer-can-chicken. (Recept finns på Kronfågels hemsida).

Förutom att det är en kul grej, så smakar kycklingen jättegott, och köttet är mört och fint. MEN svetshandskar rekommenderas, på filmen som visar hur man gör tar kocken med bara händer och ställer ner kycklingen i glöden, jag höll på att brinna upp (kändes det som) så jag letade fram arbetshandskarna.

Igår skulle jag ha tränat backträning, men en sträckt ryggmuskel sa ifrån.. Så löjligt. Jag skulle ta salmonellaprov i två kycklinghus, det första var inga problem, men i det andra, jösses så långt ner det var till fötterna! Vi byter alltid om innan vi går in till kycklingarna, och nya stumpor skulle då på fötterna, jag lovar, det är ett företag när man inte kan böja sig så djupt ner, och inte lyfta benen så högt upp. Efter mycket klurande lyckades jag, men det krävdes uppfinningsrikedom. Jag är i grunden en positiv människa, det här var på förmiddagen, och jag var helt säker på att kunna springa på eftermiddagen/kvällen, men det gick inte. Idag känns det betydligt bättre, kanske ikväll.

Att ta kort på fyra veckors valpar är inte lätt, jag tog nog hundra bilder, men de små rackarna står inte still, så endast en går att urskilja en valp, de andra är suddiga streck! Se och njut

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar