torsdag 27 juni 2013

Bakom Leilas rygg



Ny intervallträning ”bakom Leilas rygg” Vid vårt samtal var det nog meningen att jag skulle få nya direktiv, men jag pratade säker så mycket att hon kom av sig. Så för att inte stå stilla och stampa, har jag ändrat i intervallträningen. För att utvecklas måste man gå framåt, annars går man per automatik bakåt.

Intervallträningen enligt nedan:

Uppvärmning 2 km

Stegringslopp 4*60 m med lugn gång tillbaka

intervall Upprepning i snabbare tempo. 5*3 min med 90s vila Fart kring 4:55-5:15 min/km

Styrketräning 20 min (mage, rygg och allmän styrka)

Nerjogg 2 km


Passet var ok, men jag hann helt enkelt inte med att styrketräna, det får jag ha till godo.

Och jag har städat fram vågen, det var inget roligt fynd för det måste vara fel på eländet,  jag har inte förlorat ett gram, tvärt om, fast inte ETT gram. Det sägs att summan av ens laster är konstant, det verkar som om summan av bortstädade grejer också är konstant, nu har jag städat bort min pulsklocka! Och det är betydligt värre än att städa bort vågen. Jag genomför mina pass med telefonklockan, men jag saknar min pulsklocka! Det blir till att städa lite till.

Kan ni ta beröm? Om någon ger er en komplimang för utseende eller prestation, reagerar ni på samma sätt, oavsett vad komplimangen gäller? Själv har jag lättare att ta en komplimang, eller beröm gällande mitt yrkesliv än mitt privatliv. Jag kan sträcka på mig när någon säger att jag är duktig att jobba, men om jag får komplimanger gällande utseende, eller träningsprestationer, ja då blir jag generad, skrattar och pratar bort det.  Men stopp ett tag! Är inte det indirekt kritik mot den som just yttrat sin åsikt? Om någon faktiskt tycker att jag sytt en snygg klänning, och jag själv börjar påpeka alla fel på klänningen, har jag inte just då tagit ifrån den andra personen sin åsikt, en åsikt som just den personen har rätt till? Nej från och med nu, ska jag försöka visa hur glad jag faktiskt blir när någon ger mig en komplimang, jag ska försöka sträcka på mig, istället för att tala om, att jag inte har tränat riktigt så mycket som givaren av komplimangen tror, eller att jag har gått upp ett par kilo, när någon tycker jag ser vältränad ut.

 Ett mat-tips, till er som har, eller tänker prova ”Beer-can-chicken”. Jag testade igår, att ersätta ölen med cider, och det blev minst lika gott. Det är en perfektmiddag, mer lättlagad mat än så har jag svårt att föreställa mig! (När man väl fått glöd i grillen vill säga…)


                           Vacker sommarros, som kan ta en komplimang!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar