fredag 28 juni 2013

Tomma stallar


Nu är alla stallarna återigen tomma! Det råder febril verksamhet på gården, uppehållet i vissa stall är kort. Tvättning, desinficering och service, allt ska hinnas med. Inge får lämnas åt slumpen. Alla arbetskläder är tvättade, alla stövlar rengjorda,. I stallarna används separata kläder, ombyte innan tillträde, endast egna underkläder, annars gäller separata kläder, allt för att undvika eventuell smittspridning. Ibland känns det som om jag inte gör annat än byter kläder.

Idag ska jag springa 8km i lugnt tempo, de sista två dock i ett något snabbare. Vi får se vad jag kan tänkas hitta för väg/stig/led idag.

Efter det får gärna värmen komma, här regnar det eller är mulet, jag vill ha lite sommarväder.

(Fast det är väl i och för sig exakt det jag har fått, svenskt sommarväder. )

Pappa Edddie ser överseende på när sönerna slåss om en sko



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar