söndag 16 juni 2013

Nära och kära


 

Att ta med sina nära och kära på en upplevelse är klart underskattat. Gamla mor har fyllt 80, bondens föräldrar 75, alla tre på samma dag. Och igår skulle presenten utdelas, en båttur i Stockholms skärgård, med mat, dryck och faktiskt, fint väder. Turen gick med ångbåten Norrkärr, ändrad i sista stund, då jag ansåg att gamla pappa inte skulle orka med den längre turen med Storkärr.

Stockholm är vackert, skärgården likaså. Vi tillbringar för lite tid, för liten del av våra liv till att verkligen umgås. Att åka långt bort har sin tjusning, men att leva här och nu är underskattat. Jag ska byta mig gamla motto ”hur svårt kan det vara?” till ”här och nu”, och jag ska försöka leva därefter.

Förutom när det gäller min träning. Leila har helt rätt, att planera in sin träning är ett måste. Nu kom en ömmande ryggmuskel i vägen, men ändå, det är förbaskat svår att få tiden att räcka till, och att få tid över kommer nog aldrig inträffa. Nu fixade jag backträningen innan vi åkte på Skärgårdstur igår, men det var på håret. Och det innebär två träningstillfällen den här veckan inte tre. Nåja det kommer en ny vecka, här och nu ska det kontrolleras nyflyttade får och foderfabrik
Foto: Färdigpussat på både söte små valpar och lillasyster, dax att bege sig hem och göra lite nytta igen och jobba..

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar