fredag 21 juni 2013

Midsommarnatt


Äntligen sovmorgon! Jag är egentligen en morgonmänniska, men efter ett antal tidiga morgonturer i kycklinghus, med uppstigning vid fyra, och sänggående vid midnatt så var jag slut. Sådär trött så att hjärnan går in i viloläge, tankarna är iklädda bomull, skärmsläckaren på helt enkelt. Så i morse skötte K kycklingarna och jag fick sova! Vilken lyx det är. Resten av dagen kommer däremot tillbringas hos kycklingarna, om det inte börjar regna. Värmen gör att extra noga övervakning krävs, i värsta fall får vi lägga slangar och spola kallvatten på taken, allt för att kyla husen.

I övrigt är det tur att man inte är giftas-sugen. Jag hörde på Tv i morse, att inte nog med att man ska lägga sju olika sorters blommor under kudden (det ser jag inte som ett problem) dessa ska dessutom vara plockade hos sju olika bönder (nu blev turen längre för att klara uppdraget) och man ska ha klättrat över sju gärdsgårdar för att fullfölja uppdraget! (Och där sprack det hela, var 17 hittar man sju gärdsgårdar, till sju olika markägare idag?)

Så natten kommer att tillbringas sovandes på kudde utan blommor under, den saken är säker.

Trevlig midsommar alla!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar