torsdag 20 juni 2013

Nunnebanan


Igår var det dags för intervallträning igen. Jag provade att springa längst med Nunnebanan, eller Stafsjö järnväg som den också heter ( Information från Wikipedia: ” Stafsjö järnväg, även känd som Nunnebanan, var en 18 km lång järnväg i Kolmården mellan åren 1899 och 1939. Under åren 1898-1902 uppstod stora skador på ungefär 3000 hektar granskog i Kolmården som en följd av barrskogsnunnans framfart (därav namnet Nunnebanan). Många träd måste snabbavverkas och för att transportera de stora timmermängdernas projekterades Stavsjö järnväg. Idag lever Nunnebanan kvar som cykel- och vandringsled.)

Träningen gick bra, jag började med att jogga, och får syn på mängder av Orkidé, Svensk natur är fantastisk!

 



 
Efter träningen tänkte jag på vad Kristina, en annan kycklingbonde mailade till mig, efter förra intervallpasset.

”Jag har nu sprungit intervallpasset, frågan är nu vem som ska sköta kycklingarna ikväll… ”

Jag kände ungefär likadant, men ingen träningsvärk har känts av idag, så jag kunde nog tagit i lite mer.

Avslutar med en bild av mina vänner.  J
 
Se men inte röra, och framför allt, inte köpa!
 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar