onsdag 19 juni 2013

Utvärdering utmaningen

Jaha, så var det dags för första utväderingen av utmaningen som jag fem andra bloggare har antagit. Vad vi sak uppnå är individuellt, kanske att laga (läs äta) bättre mat, att få tillräckligt med sömn, att träna mer eller annorlunda. Mina mål på kort sikt är att gå ner 3-4 kg, och att springa milen under 55 minuter. Och att sluta bälga i mig Cola light, och småäta före maten. Till vår hjälp har vi coachen tillika TV4:s tränings- och kostexpert Leila Söderholm och Ubbe Kvarnefält från Sveriges Mästerkock.
Jag kom in något senare än resten av gänget, så redan efter två veckor görs en utvärdering.

Cola light, check! Jag har inte köpt en endaste liten Cola light,  jag lovar att det krävts viljestyrka. När jag någon gång köper snabbbmat, ja då hör det till med Cola light Men men dåliga vanor är till för att brytas. Och om sanningen ska fram, jag kan dricka flera liter Cola light om dagen, så visst behövdes den (o)vanan bort.

Småätande, halvt check.  jag småäter betydligt mindre, eftersom jag har blivit bättre på att lägga in mellanmål, planerade sådana, men nya vanan är inte riktigt befäst ännu.

Vikten, jag har ingen aning! Jag har allvarligt talat städat bort vågen. Det låter som en dålig ursäkt, men det är faktiskt sant

Löpningen, ja där jobbar jag på, jag hoppas på 55 minuter eller  under redan till Midnattsloppet, annars har jag en ny chans till Tjejmilen. Tre träningar i veckan ska hinnas med, varav en är intervall, en är  backträning och den tredje, i alla fall på sikt ska vara långpass. Just nu försöker Leila peppa mig att vara lite snäll mot mig själv, att vara glad att jag kan springa, inte bara se att jag borde vara bättre, eller att jag har varit bättre. Så långpassen just nu är  5-6 km i lugnt behagligt tempo. Livet är bra Gött ibland! :-)

Eftersom jag förra veckan ändå bara sprang två gånger av tre, visserligen på grund av ond rygg, men ändå, så blir min Pippi denna vecka

Nöjd!

Vi som är pippi på Svensk fågel:
Vi 3 mot världen
och undertecknad

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar